22/3



Idag tog jag äntligen tag i saker som jag borde ha gjort för länge sen! Jag har faktiskt inte haft någon ork till att ta tag i saker och ting för att jag går igenom en rätt skitig period in life just nu och det tär på en mentalt, rejält. Att göra saker som vanligtvis är kul är numera mindre kul, mycket känns rent ut sagt som ett helvete och att ta tag i saker som egentligen är rätt viktiga är helt enkelt anything but prio 1. Vet inte hur många timmar av denna vecka jag legat nergrävd i soffan under täcket, skitit i allt och bara låtit film efter film rulla på för att dämpa tystnaden som gör mig helt koko.

Samtidigt som det ibland blir för jobbigt med all tystnad blir det emellanåt rätt skönt. Ingen som tjatar på att man måste städa, tvätta och plocka undan efter sig utan man gör allting exakt när man vill. Så efter att lägenheten sett skitig ut ett tag kommer det helt plötsligt dagar då man tar sig själv i kragen och kliver ur soffan.

Idag tog jag tag i disken för att jag inte hade en enda ren tallrik och inga rena glas kvar, tvätt, dammsugning osv osv. Sedan drog jag på mig en svart liten klänning, kletade på lite smink och åkte iväg och firade Felix tillsammans med ett trevligt gäng! Vi gav honom Coco pops och mjölk i födelsedagspresent, sjukaste jag gett bort i födelsedagspresent till någon som fyllt mer än 20 hahaha. 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar






RSS 2.0