God jul!

Och så var denna jul över! Det är alltid fint med jul, man hänger med sina nära och kära och äter tills man spricker. Ger och får julklappar och alla är glada. Kommer ni ihåg när man var liten? Och hela julafton kretsade kring att få julklappar? Jag ville bara känna, klämma och skaka men var alltid tvungen att vänta för att vi skulle till kyrkan först. För första gången kände jag att jag var lyckligt lottad av att bara vara omringad av min familj trots splittrade föräldrar. Inga julklappar var viktiga i år. Det är alltid lite småjobbigt med splittrade föräldrar och högtider, ni som har skilda föräldrar vet vad jag talar om men jag klagar inte! Men i år var det nice att bara vara samlade. Få se glädjen i andras ögon när dom öppnar sina presenter och oj vad jag samlade vuxenpoäng i år känner jag. 
 
Tänk om varje familj kunde få ha en glädjefylld och kärlensfull julafton, om man kunde ta bort alla julaftnar med alkohol och urartade bråk så alla barn kan få vara glada under jul. Det vore väl något? "När julen kommer ska varenda unge vara glad" 
 
Nu ligger alla syskon nedbäddade, glada och jävligt mätta. Tack för att det endast är jul en gång om året. Hoppas att ni har haft en fantastisk jul tillsammans med nära och kära! 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar






RSS 2.0