Oxford Street

Jag är så usel med min kamera för att vara ärlig.. Den ligger i min väska, jag har med den varje dag men orkar aldrig stanna upp mitt på gatan bland alla människor för att ta kort.. Hur som helst! Idag bestämde jag och Sonja oss för att ha en heldag tillsammans och trängas bland alla människor i London. Det är en hel del skandinavier här, svenskar överallt. Man undrar om man ens lämnat Sverige.
 
För det första så tog det oss evigheter att hitta varandra då vi anlände på typ varsin sida av oxford street (ni som varit här vet hur stort det hela är) men till slut gick det! Vi började med en brunch och sedan shopping. Jag gick konstigt nog inte loss gällande shoppingen men en och annan tröja fick jag tag på ftersom det är rätt kallt här, ännu kallare i skolan (förutom när man springer upp och ner för alla trappor för att komam till lektionerna). Vi avslutade dagen på starbucks, vilket var en välbehövlig vila för benen. 
 
Jag och min värdfamilj bestämde oss för att åka till ett matställe nära oss medan min roomie åkte iväg och festa. Allting är i sin ordning, rumskompisen är på fest och resterande sovandes i sina sängar, typ. Konstigt nog så kommer min rumskompis alltid hem så sent, även under skoldagarna.. Jag undrar vart hon tar vägen efter skolan och hur hon orkar vara borta så länge. Inte nog med att jag typ bara kan vägen till skolan och tillbaka så är jag heeeelt död när jag kliver innanför dörren under veckan.
 
Nästa vecka händer dock en del roliga grejer som jag ser fram emot, bland annat födelsedagsfirande och besök från Sverige så jag unnar mig en lugn helg där jag kan ta igen sömn och ladda om. Hoppas ni har det bra i Sverige och att det är lite varmare än här.. Kanske inte lika regnigt heller.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar






RSS 2.0