London

 
Hej vänner! Jag anlände igår och det har varit riktigt kämpigt sen dess. Att flytta till ett annat land är inte bara modigt, utan riktigt starkt för det är jobbigare än vad man tror. Allting är inte riktigt frid och fröjd än, av den anledningen har det varit kämpigt sen jag anlände, men jag har som tur en rumskompis från Mexico och vi kommer riktigt bra överrens så det underlättar en del. 
 
Och så har vi för första gången varit i skolan, tog oss nästan 2h att komma till skolan idag. Helt sjukt, men vi kom fram till sist och jag har lärt känna några nya polare. Ett par från Sverige och övriga norden men även en kille från Algeriet som inte är en höjdare på engelska så det är lite svårare att kommunicera med honom. Tror jag ska köra på teckenspråk eftersom mina franska skills inte riktigt finns.. Och franska fatta han. 
 
Det är allt jag har att säga för nu, min dator dog igår och jag har lyckats glömma adaptern hemma i Sverige. Sorgligt nog har dom ett annat kontaktuttag här så jag fick bara gilla läget. Har lyckats låna en adapter av en dansk tjej så jag passar på att ladda både mobil och dator. Jag hoppas att allting är bra med er där hemma. Ta hand om er och om varandra. Ni ska bara veta hur bra Sverige är, ta vara på det. Och även om många saker är bra med London så finns det en rejäl hemlängtan som växer inom mig. Det kunde man inte tro, en tonåring, fri och allt i en storstad men ändå saknar Sverige. 
 
Mitt hjärta typ blöder när jag ser bilden ovan. Mina fina killar som lämnade av mig vid flygplatsen igår, känns så sjukt. Ena sekunden står man och kramar om dom och sedan ses man inte mer på månader..


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar






RSS 2.0