First week, done!

 
 
 
Hej vänner! ÄNTLIGEN är den första skolveckan över. Jag har hunnit byta värdfamilj och rumskompis. Den första värdfamljen jag hade var inte direkt en drömfamilj man ville bo hos, så jag och min x-roomie har bytt och splittrats, vilket är synd eftersom vi kom väldigt bra överrens. Jag har hamnat hos en ny familj som är tusen gånger bättre, en brittisk familj från Jamaica och en rumskompis från Chile. Det var skönt att byta familj, dom jag bor hos nu kommer jag mycket bättre övverrens med. Tyvärr har jag inte lika bra relation med min nuvarande rumskompis som jag hade med min förra men det är okej!
 
Skolan är rätt stor och det är folk från hela världen vilket är sjukt kul!! Alla är supersnälla och öppna, gällande kommunikationen får man helt enkelt göra sitt bästa. Jag har fått ett par vänner från olika länder så det är kul, av någon anledning är det väldigt många från södra amerika.. Vi har inte hunnit upptäcka så mycket av London än men eftersom vi pluggar rätt nära big ben och london eye har vi varit förbi där. Utöver det har jag och ett par tjejer   som jag blivit väldigt bra kompis med endast, typ.. Ätit ute och så vidare.
 
Skolan är bra, om man väljer rätt. Deras scheman är inte likadana som i Sverige och eftersom jag pluggade på JENSEN så skiljer det sig ganska rejält. Tre dagar i veckan går jag till halv 7 på kvällen, börjar vid 9 någon gång och ibland senare. Det tar strax över en timme för att ta sig till och från skolan så man är rätt slutkörd på kvällarna. Men första veckan är över och det tackar vi för. Helgen är välkommen!
 
Och justja! Det har skett en del ändringar i min kurs så jag är hemma tidigare än beräknat. Det kommer bli skönt!
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar






RSS 2.0