Shopping

 
 
 
 
 
Jag fick frågan om vi sålde twix på jobbet idag, jag svarade nej. Det blir tyst en sekund, han vänder sig om och jag tror att han ska gå, men så vänder han sig mot mig och frågar: vet du vad twix är? Man ba-  nej, jag svarade bara för skojs skull. Kan du förklara vad det är? 
 
.... Bara för jag har svart hår betyder det väl inte att jag är efterbliven.....
 
Nu till något roligare, kläder! Jag shoppade lite i helgen, bland annat ett par fina toppar, en klänning och shorts till semestern. Det ska bli så nice att kunna gå barbent och få lite färg på kroppen. Nu är det inte långt kvar tills den här sidan av familjen är samlad och fulländad igen, jag längtar!! Men fram tills dess ska det hinnas med både jobb, utbildning och par dagar i Västerås. Can't wait.
 
Alltså, jag och min svengelska. Can I sluta vara so international och hålla mig till ett språk? Gärna svenska eftersom jag har kommit på att jag suger i det. Förstår nu varför jag aldrig fick MVG i svenska. Så till alla mina svenskalärare jag haft genom åren. It's not you, it's me. 
 
Men det finns ändå hopp för mig om jag nu skulle vilja bli lärare. Jag menar, kan Lee Linder kan jag. Eller vad säger Nybyggebarnen som läser den här bloggen? 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar






RSS 2.0